Tauon jälkeen

Blogi on pitänyt hiljaiseloa kun osa kirjoittajista on siirtynyt niin kiireiseen työelämään, ettei kirjoittelulle ole jäänyt aikaa ja muutenkin motivaatio blogitekstien kirjoittamiseen on ollut vähän hakusessa. Netistä löytyy jo niin hyviä kendo-aiheisia blogeja, että on kyseenalaista onko yhdelle vaatimattomalle enää edes tilausta. Kirjoittamisen aiheista ei ole ollut pulaa, mutta Satakuntalainen peruspositiivisuus on saanut aikaan sen, että ne ovat jääneet tuonne luonnokset-kansioon tai omaan päähän.

Nyt kesän tullessa on huomannut jo kuinka Kamppailuyhdistyksen tilat hiljenevät. Muissa lajeissa junnut ovat jo tainneet jäädä kesälomalle ja muutenkin naapurisalit vaikuttavat jo tosi hiljaisilta verrattuna syksyn hulinaan kun uudet peruskurssit alkavat. Monta kertaa saamme olla ainoat koko yläkerrassa jotka harjoitkesä salillauksia vetävät.

Tästä tulee mieleen kun monta kertaa näkee omia harrastajiamme ja kuulee kuinka tekisi mieli tulla harjoittelemaan, mutta kunto ei taida kestää harjoittelua. Ja minä uskon tämän. Jos on ollut harrastamatta mitään kunnon hiostavaa liikuntaa pidemmän aikaa, ei varmaan jaksaisikaan parin tunnin keikoa. Mutta, mitä jos tämän ei tarvitsisi olla ainoa vaihtoehto? Mitä jos meillä olisi matalan kynnyksen treenit, joihin olisi helppo tulla ja joissa kunto aivan varmasti riittäisi? Tehtäisiin kataa ja subureita tai vaikkapa tekniikkaharjoittelua bokkeneilla. Jos olisi helppo tapa päästä jälleen harjoittelun makuun, tarttuisitteko siihen, vai onko tämä kunnon riittämättömyys vain syy jollekin muulle?

Olisi kiva kuulla teiltä seuran harrastajilta, millaisiin harjoituksiin tulisitte ja milloin ne treenit olisi hyvä pitää. Kuitenkin uskon että kiinnostus kendon treenaamiseen ei ole kadonnut, se on vain jäänyt hieman taka-alalle kun välillä muut asiat ovat vieneet ajan. On selvä, että jos pitkän poissaolon jälkeen palaa harjoituksiin ja koettaa heti alkuun painaa sata lasissa, palaa loppuun melko nopeaan ja harjoittelusta ei jäänyt miellyttävä kuva. Sen tähden ajattelenkin kesäksi tuollaisia matalan kynnyksen harjoituksia, joihin kaikkien olisi helppo tulla. Tarvitsemme vain teiltä sen tiedon milloin olisi hyvä ajankohta sellaiset pitää. Seura on harrastajiaan varten ja me teemme kaikkemme, että kaikki voivat nauttia harjoittelusta kuntotasosta riippumatta. Ja ehkä, kun on kesän harjoitellut ja taitotaso ja kenties kuntotasokin hieman noussut, voi sitten ensi syksyllä lähteä harjoittelemaan enemmänkin sillä itseluottamuksella että pärjää harjoituksissa. Tai sitten ei, kyllä se yksi kerta viikossa aina sen nolla kertaa viikossa tilanteen voittaa 🙂

 

Mainokset

Posted on 25.5.2016, in Kendo, Yleinen and tagged , , . Bookmark the permalink. Jätä kommentti.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

kendoinfo.net

Kendo information from Geoff

dillonlin.net

Porin kendoseuran tarinoita

kenshi247.net/blog

Just another WordPress.com site